Sivilce Tedavim (Roaccutane-Acnegen)

03:51

Herkese yeniden merhabalar size söz verdiğim gibi finallerim bittiği gibi burdayım işte :)
bu yazımda bir hikaye anlatmak istiyorum bu benim sivilce hikayem :)
Liseden beri sivilcelerimle uğraşıyorum yani yaklaşık 7 senedir :( Her doktoru gezdim dışardan kremler, losyonlar verip beni geçiştirdiler taa kii geçtiğimiz seneye kadar yüzümde inanılmaz bir sivilce artışı oldu ve artık içten tedavi olmak istediğimi fakettim. Uzun zamandır da Roaccutane hakkında bilgi topluyordum, bir yandan da korkuyordum. Birçoğunuzun bildiği gibi bir çok yan etkiye sahip riskli bir ilaç.  Zaten son çare olarak kullanılıyor,  benim durumumda da son çarem Roaccutane kullanmaktı :(
Mevsim yaz olduğu ve ilacı kullanırsam güneşe çıkamayacağım için ertelemeye karar verdim ve Eylül de cildiyeye gittim. Doktor sivilcelerime baktı ve aşırı bir durum olmadığı için Roaccutane vermedi.


2 ay bu ilaçları kullandım ve bir fark görmedim. Jeli sivilcelerimin üzerine sürüp yatıyordum kurutuyordu fakat yok etmiyordu. Doktor 2 ay kullan duruma göre Roaccutane verelim dedi. İlaçlar bittikten sonra doktor yolları göründü ve nihayet Roaccutane verildi. Kan testleri yapıldı herhangi bir sorun çıkmadı ve Roaccutane ı kendi irademle kullanmaya başlayacağıma, tüm sorumlulukların benim olduğuna dair bir belge imzaladım. Eczaneye gittiğimizde Roaccutane 55 tl fiyat biçtiler. Ve eczacı her ay bu kadar para vereceğine birebir aynı ürün olan fakat piyasaya farklı markaların sunduklarından kullan dedi (Acnegen, Zoratenin, Acnetrent gibi ) Ve Acnegen e başladım. 3. ayıma yeni başladım ve ay ay etkilerinden bahsetmek istiyorum.

1. ay
Sabah 10, akşam 20 mg olarak günlük 30 mg'la başladım. İlk 2 hafta boyunca hiçbir kurulukla karşılaşmadım. Ellerim, dudaklarım henüz çatlamamıştı. Çok hafif nem veren hatta hemen uçup giden kremler bile yeterli oluyordu. Doktor Bepanthol vermişti fakat nemsiz kalmadığım için kullanmamıştım bile taa ki 3. haftaya kadar.. Gün içinde yüzümü yağdan dolayı en az 3 kere yıkarken 3.hafta hiçbir parlama olmadı hatta ufaktan cildim pul pul görünmeye başladı. Saçlarımı hergün yıkarken 2 gün de bir yıkamaya başladım. Yüzümde tek değişiklik ise siyah noktalarımın dışarı çıkıp yok olması oldu. Vee 1. ayı böylece bitirdim.

2. ay
Cildim iyice kurumaya başladı orda, burda her yerde kremler bulundurmaya başladım. Kuruluktan dolayı ellerimde egzamalar çıkmaya başladı doktorun verdiği pomatı kullandığımda arttığını farkettim ve kullanmayı bıraktım. Bazen fark etmeden ellerim çatlayıp kanıyordu. Akşamları ellerime katman şeklinde krem sürüp yatıyordum emilmesi 4 dk bile sürmüyordu. Dudaklarım çatladı onlar çatladıkça ben kabuklarını soydum bu süreçte 2 lipbalm bitirdim. Sürekli susuyordum, ağzım kuruyordu günde en az 2 litre su içmeye başladım. Saçlarım hiç yağlanmamaya başladı nerdeyse 4-5 gün yıkamasam ilk gün ki gibi temiz gözükebilirdi. Ama alışkanlık olduğu için tabikii yıkadım :) :)
2. ay boyunca burnum aşırı kurumaya ve uyurken tıkanmaya başladı damarlarım içten içe sızladı burun spreyleri kullandım ama banamısın demedi. 2. ayın yüzüme etkisi ise dönemsel olarak çıkan sivilcelerin çabucak iltihaplanması ve geçmemesi oldu :) Daha önümde 4 ay var :( 
2'şer aya bölüp tekrar yazacağım. Bir sonraki yazım ise 2 ay içinde kullandığım lipbalmlar olacak :)

Görüşmek üzere :*


You Might Also Like

4 yorum

  1. çok zor bir tedavi gerçekten umarım kolay geçsin ve sonucu da istediğin gibi olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilik iyi gidiyoruz :) Teşekkür ederim iyi dileklerin için :*

      Sil
  2. Bende kullaniyorum ilk ayim bitti ama kan degerlerim kotuledigi icin doz dusurdu 15gun sonra tekrar gel duzelmediyse kesicez ilaci dedi umarim ilaci kesmez 😒

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil